Felhívjuk tisztelt Pácienseink figyelmét az alábbiakra.
- Szóbeli panaszukat megtehetik az intézet titkárságán munkanapokon, munkaidőben (08:00-16:00 óra között).
Az igazgatói titkárságon jelentkező szóbeli panaszost a főigazgató által kijelölt munkatárs (titkárnő, ápolási igazgató) haladéktalanul meghallgatja, feljegyzi a panaszt és a panasztétel dátumát, majd a panasz jellegétől, súlyától függően a saját hatáskörébe tartozó panasz esetén döntést hoz, vagy referál a főigazgatónak, aki dönt a teendőkről. - Szóban panasz tehet a főigazgatónál szerdánként 08:30-09:30 h között, amennyiben a titkárságon előzetesen e-mailben, telefonon vagy személyesen időpontot egyeztetett!
- Írásbeli panaszát elküldheti a titkarsag@szszri.hu e-mail címre:
E-mail cím (kattintson az e-mail címre levél írásához): titkarsag@szszri.huAz írásban benyújtott panaszokat a főigazgató kezeli.
- A főigazgató távollétében, akadályoztatása esetén az általa megbízott személy dönt a teendőkről.
1997. évi CLIV. törvény az egészségügyről
A beteg panaszainak kivizsgálása
29. § (1) A beteg jogosult az egészségügyi ellátással kapcsolatban az egészségügyi szolgáltatónál, illetve fenntartójánál panaszt tenni.
(2) Az egészségügyi szolgáltató, illetve a fenntartó köteles a panaszt kivizsgálni, és ennek eredményéről a beteget a lehető legrövidebb időn belül, de legfeljebb harminc munkanapon belül írásban tájékoztatni. A panaszjog gyakorlása nem érinti a betegnek azon jogát, hogy a külön jogszabályokban meghatározottak szerint – a panasz kivizsgálása érdekében – a betegjogi, ellátottjogi és gyermekjogi képviselőt foglalkoztató szervhez és más szervekhez forduljon. Erre a körülményre a szolgáltató köteles a beteg figyelmét felhívni.
(3) A panasz kivizsgálásának részletes szabályait az egészségügyi szolgáltató belső szabályzatban rögzíti.
(4) A panaszokat nyilván kell tartani és a panasszal, illetve annak kivizsgálásával összefüggő iratokat 5 évig meg kell őrizni.